tisdag 7 augusti 2012

Semesterns sista vecka

Snart är det dags att börja jobba igen. Känns faktiskt helt okej. 
Jag har haft två underbara semesterperioder, först i USA i maj, härhemma och i Norrbotten. Toppenväder i USA och helt okej väder här också. Inte för hett och inte för kallt. 

Det var precis lagom varmt när man skulle åka bil utan AC
Precis lagom varmt när man plockade hjortron
Precis lagom varmt för skogspromenader

Häromdagen blev vi bjudna på fika hos vänner i deras sommarstuga. 
Vi tog finbilen dit.
När det är sommar, ja då vill man se hästar på grönbete. Vackra, ståtliga djur!
Gofikat hos vännerna var inte att förakta! :D

Jag och döttrarna var hemma hos fina vännen Carinne igår kväll. Alltid lika trevligt att träffa henne. 
Kom hem först efter midnatt, men vaknade sketatidigt pga huvudvärk. Regnet skvalade på rutorna och vi bestämde oss för att åka iväg till Röda Korset och Myrorna för att se om vi kunde fynda något. 

På Röda Korset sålde de ut alla kläder, skor och väskor för 20:-/st. 
Hittade tre jättefina tröjor, varav en hade ett fränt tryck i form av en fågel på sig. 
Först när jag kom hem såg jag att det var en tröja från Gudrun Sjödén! 
Den kostade säkerligen inte bara 20:- då den inköptes hos GS! ;)

Har börjat greja med något kul. Mitt Amerika-album! 
Ett album som ska innehålla scrapbooking med fotografier, kvitton, vykort 
och dylikt från vår resa till USA. Det ska bli så roligt att sätta samman den.

Nu sängen nästa...

3 kommentarer:

  1. Jag jobbar min fjärde vecka e semestern.... men passar på att njuta av de sommarstunder som finns kvar!
    Fina bilder du bjuder på!
    Ha en trevlig, sista semestervecka!!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Så skönt att du haft det bra. Fina bilder. När ska vi ses? Allt sjukhus har ju tagit min vecka. Kram i all fall

    SvaraRadera
  3. Vilken underbart härlig semester du har haft. Då kan det kännas ok att börja jobba igen. Själv har jag jobbat snart tre veckor redan, men det har mestadels varit lugna veckor.

    SvaraRadera