tisdag 21 augusti 2012

Gäsp...

Oj, så trött jag är på kvällarna efter jobbet. 
Men det är väl ovanan att kliva upp tidigt i kombinationen lägga sig för sent som spökar! :)

Vi har 17-åriga Vilma här hos oss. En finsk utbytesstudent som bor 
hos oss ett par veckor. Man kan säga att vi är en "välkomstfamilj" just nu.

Hon kom i söndags och hade med sig så fina presenter till oss. 
Fyra oerhört söta muggar med stadsmotiv. 
Visst var de tjusiga?! 
Jag trodde att vi skulle få börja med engelska och 
sedan kanske övergå till svenska,men hon pratar svenska flytande. 
En väldigt lugn och trevlig tjej.

Hon spelar innebandy i Finland, så vi jagar också efter ett lämpligt lag för henne att spela i. 
Hon börjar på Dragonen i morgon och ska då gå på ett program där hon får spela innebandy på skoltid. Men det är, som sagt, fortfarande inte klart med någon familj till henne och det känns lite jobbigt. 
Och hos oss kan hon bo max en månad, har jag sagt. Längre än så funkar inte.
Så det är lite akut nu. Kan man säga. Utan att ljuga.
Ikväll har vi pysslat lite. Vilma gjorde fjäderörhängen. 
Själv har jag insett att jag äntligen kan göra lite mer "finlir" med mina tummar
(Botox satte stopp för det fram tills nu..), så det blev några trollsländor av silvertråd.
Och amatören här glömde ju fota dem innan jag lade undan dem! :)

I morgon är det ledig dag. Ska följa med Carolina till optikern och sedan ska
vi gå lite på stan. Osäkert om Vilma kan haka på, det beror på när hon slutar för dagen.

Nu sängen nästa.. Sweet dreams!!


6 kommentarer:

  1. Det är skönt att kunna ta fram pysslet då och då.
    Sista pysslet jag gjorde var armband tillsammans med Fredrik. Där har vi lite fler planer... ;-)
    Papperspysslet. *harklar mig* "Någon" behöver visst städa pysselbordet. :-D

    SvaraRadera
  2. ikväll var det knepigt att komma åt att kommentera. Men nu lyckades jag äntligen få upp rutan. Kul att dina händer rä bättre.Det är svårt när finmotoriken inte vill. Sov gott kram

    SvaraRadera
  3. Min familj har alltid varit väldigt gästvänlig och mamma och pappa som är språklärare märkte i slutet av jobbåren att det blev svårare och svårare att få eleverna att ta emot elever från andra länder även om det bara var för en helg. Undrar vad det beror på?

    SvaraRadera
  4. Hoppas det löser sig med en bra familj till henne och att hon hittar ett lag att spela i. Supersnygga muggar. Finsk design?

    Skönt att höra att tummarna håller för knåpande och hoppas nacken är bättre.

    Längesedan jag bloggade och tittade in till dig. Hur går det med träningen? Ska försöka hinna läsa ikapp. Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Så lustigt..! En av muggarna (den andra från vänster) har vi fyra st av här hemma med tillhörande skålar!=0)

    SvaraRadera
  6. Att ha inneboende hade jag nog max stått ut med en månad. Det räcker nästan med dottern en månad, trots att hon är den mest perfekta varelsen som finns. :D

    Har du testat att ta extra magnesium? Jag tänker på finlir, restless legs etc. Magnesium är något som kan hjälpa. Brist på det kan även orsaka migrän.

    SvaraRadera