lördag 4 augusti 2012

Ännu en bildbomb

I lördags åkte vi till Killingi, där brorsan med familj har stugor. 
Det var så länge sedan jag varit där och det har hunnits byggas och ändras en hel del sedan dess :)

På vägen dit regnade det ordentligt.
Men sedan upphörde regnet och skapade en dramatisk himmel istället. 
Jag vet inte varför jag bara älskar den här bilden med fiskenätet, båten och det lite ödsliga landskapet! 
Utsikt över Kaitumälven
 Vi tog en liten promenad i omgivningarna. Här strax hemma i stugan igen.
Nu lite PR också. De här jättefina kåtorna kan man hyra och det är jättemysigt att sova i dem! 
Besök gärna http://www.kaitumalven.nu för mer information. 
Fina familjen Helin-Wennström

På vägen hem stannade vi till hos Kattis i Sakajärvi. 
Det var så kul att träffa henne eftersom det var ett bra tag sedan sist. 
Typiskt bara att jag glömde fota henne och sambon :( 
Nåja, jag minns att hon var glad och tillfreds med livet. Det är ju det viktigaste! :)

Söndagen i byn bjöd på ösregn. Första dagen som vi tvingades hålla oss inne. 
Jag kan inte säga att det var någon nackdel. Mamma hjälpte mig att komma igång
med att sticka handledsvärmare och sedan gjorde jag en Änglafamilj, som fick 
hänga i fönstret i mammas ytterdörr. De är ju lite blingade med färgade glaspärlor
som gav ett vackert sken i fönstret när solen väl tittade fram senare på eftermiddagen.
På kvällen bjöd vi hem kusin Catharina, faster Estrid och vännen Anita. 
Mycket prat och skratt. 
 Var förbi brorsonen Mattias. 
Han och Evelina åkte ut en sväng med fyrhjulingen...
.... medan fina Hanna gjorde mina naglar snygga!
Familjen kommer att utökas med en bebis i september. Spännande!! 
Jag tror det blir en pojke :)

Tog en tur med mamma till myren. 
En timme senare hade vi fått ihop drygt 4 kg hjortron!
Så skoj det är att plocka när man hittat stora tuvor med massor av guldgula, mogna bär!

Åkte till Champoo på kvällen för att få thaimassage. 
En bra avslutning på en härlig vecka i byn med omnejd.


5 kommentarer:

  1. Vilken härlig helg du hade...

    Den där bilden du gillar, ja vad är det med den... jag gillar den skarpt också. Den utstrålar lugn och ro och är väldigt fin! Bättre än så kan jag inte förklara det..

    SvaraRadera
  2. Ser helt underbart ut, så vackert!
    Tack för tipset om kåtorna. Jag ska visa de fiskegalna killarna i familjen som alltid längtar norrut. :)

    SvaraRadera
  3. Sv: Det låter toppen, vi gör Umeå osäkert medan killarna fiskar och blir myggbitna. ;D

    Vi har kollat hemsidan, det verkar jättebra och fint på alla sätt och vis. Mumannen blev väldigt sugen, flugfiskare som han är.
    Och jag skulle gärna plocka hjortron. Vi får se, någon gång kanske vi åker dit. :)

    SvaraRadera
  4. Fyra kg hjortron det är inte lite. Så kul.Skönt höra att du haft det så bra. kram

    SvaraRadera
  5. Fyra kg hjortron det är inte lite. Så kul.Skönt höra att du haft det så bra. kram

    SvaraRadera