onsdag 15 augusti 2012

Blomsterprakt

Vasakyrkan inbjöd till en pysselkväll och det kunde jag ju inte tacka nej till! :) 
Vi fick pyssla med mattrasor, måla akvarell, göra grejer i järntråd och pärlor. 
Träffen hölls utomhus på verandan till EFS sommargård. 
Fantastisk ställe med ljuvlig grönska och härlig snickarglädje.
Fick också möjlighet att prata ordentligt med vännen Kristina under tiden vi pysslade. 
När jag vid 21-tiden skjutsade hem henne var jag tvungen att ta med mig 
mobilen in i hennes trädgård för att föreviga delar av hennes blomsterprakt. 
Titta och njut!
Så läcker färg!!
Kolla rosbladen.. vilken fantastisk skapelse!
Min lediga dag har jag använt till att prata i telefon med en fin vän, att sitta i solen 
på balkongen och att åka ut till Holmen för att se om där fanns drivved. 
Hittade tyvärr inget sådant, däremot blev det ett par deciliter blåbär som döttrarna 
och Julia ska fixa ihop ikväll. 
På väg till utsiktsplatsen på Holmen såg jag den största fågelholk jag någonsin sett! 
Undrar vem som bott där?
Härlig vy med himmel, vattnet och tjejernas ryggtavlor! 
Det känns som om jag har semester igen.. Får påminna mig om att jag faktiskt ska arbeta i morgon! :)

2 kommentarer:

  1. Vad roligt med pysselkväll, och underbara bilder. Visst är det skönt att försöka hålla kvar semesterkänslan trots att man börjar jobba. Faran för min del är att jag aldrig går och lägger mig (fast nu behöver jag inte det så ofta heller, när jag börjar jobba klockan tolv för det mesta).

    SvaraRadera
  2. Vad mycket kul pyssel ni fick göra. :-)
    Å Kristinas blommor... Vilket hav att få springa runt och fota i. ♥
    Blåbär och mjölk i sin enkelhet.. Jag tror jag ska sätta blåslampa i Fredriks rumpa. Vi kan plocka blåbär i helgen. :-P

    Jag försöker förklara för F att roligheter tar inte slut bara för att skolan börjar. Vi ska plocka guldkorn efter det med. Precis som du gör, gumman
    Bamsekram

    SvaraRadera