söndag 5 augusti 2012

Bertnäs och lite pyssel...

Innan jag anlände hemmet i Umeå blev det ett stopp i Piteå hos fina kusin Pia. 
De har köpt ett hus inkl litet torp i den lilla byn Bertnäs. 
Masonitskivor ska bort så timringen kommer fram och plastmattorna ska bort så de fina golvbrädorna syns. Det är mycket att göra, men både hon och maken gillar att pyssla med sådant!
 Bakom det lilla torpet skymtar havet. Syntes definitivt inte innan de röjde bort all sly som växte där.
 Fina kusin vitamin!
Vi pratade och pratade och pratade och pratade.. 
hela eftermiddagen, hela kvällen och en bit in på natten..
Satt på "bron" och tittade på den vackra fullmånen
och på hur dimman steg på åkern.
Det var mäktigt att se och vi nästan 
förväntade oss att se någon börja dansa på ängen!
När vi vaknade dagen efter var det strålande sol och klarblå himmel. 
Vi fortsatte att prata under tiden vi satt på "bron" och solade och drack te.
Min buss till Umeå skulle gå först fem i fyra på 
eftermiddagen, så vi åkte också in till Piteå för att kolla lite i affärerna. 

Besökte den fina affären där kusin Pia jobbar. 
Det är en butik med egendesignade kläder, lite typ Gudrun Sjödén-stil.
Köpte en jättefin svart tunika som det var 70% rabatt på. 
Har tyvärr ingen bild på den och orkar inte kliva upp nu för att fota den heller :)

Det har varit en fantastiskt semester så här långt. 
Hann med så mycket uppe i Norrbottenoch fick umgås ordentligt med min mamma. 
Fick också träffa massor av människor, däribland mina älskade bröder, 
som jag saknar vansinnigt mycket när jag är i Umeå. 

Nu har jag en veckas semester kvar. 
Den kommer nog att ägnas till pyssel, loppisturer och fotografering.. hoppas jag!

Har pysslat med en sak till en vän samtidigt som jag pysslat med lite andra saker också. 
Lekte t ex bokbindare då jag gjorde två anteckningsböcker från scratch, allt från att 
sy ihop bladen, klä pärmarna i tyg och limma fast allt. Kul var det!
 Här en disktrasa som jag stickat av ett speciellt garn gjort av bl a bambu. 
 Mina allra första handledsvärmare! Har ett par nya på gång..

Nu något helt annat.. Jag har nämligen upptäckt att jag har bloggläsare som är från Storbrittannien, Mexico, Frankrike och USA. Och från... Ryssland! Det sistnämnda var väldigt otippat måste jag säga! Hahaha.. 
Jag vet vilka läsarna är i de andra länderna, men när det gäller Ryssland har jag ingen 
bra förklaring till vem/vilka de är och hur i himlen de hittat min blogg! ;)

Men strunt samma, det roligt med läsare, både nya och gamla, och 
jag vill tacka mina trogna läsare som hittat hit till den nya bloggen.
Rosor till er!

1 kommentar:

  1. Härliga Norrbotten. Och duktiga du. Jag får inget gjort. Hoppas vi kan ses snart Kram

    SvaraRadera