lördag 11 augusti 2012

Pyssel..

Pysslar med mitt Amerika-album. Har printat ut en massa foton så nu är det klippa&klistra&scrappa för hela slanten. Tror det blir jättebra faktiskt! Och roligt är det! Minnena bara väller över en...

Sedan har jag pysslat mycket med hår. Tonade Johannas röda hår hasselnötsbrunt, vilket resulterade i en skitsnygg färg som blev en mörk blandning av rött-brunt-lila. Har tyvärr ingen bild på henne.

Carro, som haft lika lång lugg som resten av håret, önskade få klippt till en pannlugg. 
Hugaligen, vad nervös jag var för att klippa bort 2,5 dm hår! Men det blev jättebra! 
Sedan blekte vi hela håret och satte in en kopparröd färg. Resultatet blev det önskade - orange! :)
Har också tillbringat tid på Myrorna och Röda Korset. 
Hittade badrumsskåp för 160:- som maken satte upp. Fina va?! 
Och nu är det lite mer ordning på grejerna i badrummet.
Glaset var frostat, precis som det lilla fönstret i badrumsdörren
Vid tolv ska jag åka förbi fina Kristina med en burk hjortronsylt och sedan åker jag till Pingstkyrkans secondhandaffär på Östteg. Resten av dagen är oplanerad! :)

2 kommentarer:

  1. Tack fina du för hjortronen. Blir smaskens.
    Kul med nya fynd.Saknar så att jag inte orkat med ngr loppissar eller auktioner på hela sommaren. Jag skulle behöva en sommar till nu på direkten
    kram

    SvaraRadera
  2. Snacka om att ha varit aktiv! Är du månne frissa, eller hur vågade du klippa bort så mycket hår... :-)

    SvaraRadera