fredag 27 juli 2012

Semester i byn

Oj, tänk att det redan gått så många dagar sedan jag skrev sist. Swisch, swosch säger det bara! :)

I måndags tog jag bussen norrut, hem till byn. Åkte direkt från bussen hem till brorsan, där jag fick nästan två timmars thai-massage av Champoo. En finfin start på semesterveckan, liksom! :)

Vi har nog mest varit utomhus de här tre dagarna. 
Riktigt soligt väder har det varit och fina vindar som sett till att myggen hållit sig undan.

På tisdag förmiddag tog vi bilen ner till myren och gick sedan 
till Hemojärvi för att göra en sommarstädning i vår skogskoja. 

En läcker hylla gjord av gamla trälådor! Tillverkad av min farbror Elis. 
De där plåtburkarna i rött och grönt tog vi hem. 
När Johanna fick höra det så frågade hon om hon fick dem. 
Mamma har lovat henne att hon ska få dem när hon flyttar hemifrån:) 
Mamma

Några få mogna hjortron hittade vi på vägen från kojan. 
På kvällen kom moster Gunnel och hälsade på. Vi åkte till Daniella för att köpa lite ägg. 
Gunnel köpte både vanliga ägg och vaktelägg. Är inte de sistnämnda otroligt dekorativa?!
Jag tyckte att moster skulle försöka "blåsa ur" dem och spara skalen till påskriset! :)
Och här bor de japanska vaktlarna. Vilket läckert hus hon byggt till dem!
Och hur söt var inte den här låååångörade kaninen?!
 Avslutar det här inlägget med ett kort som jag tog när jag satt och solade 
på en liten bro medan mamma kikade efter mogna hjortron.
Visst är det något speciellt med åldrat trä och rostiga spikar?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar