torsdag 12 juli 2012

Amerikaresan del V

Det har varit så mycket omkring mig, mycket att fixa.. 
men nu har jag äntligen fått tummen ur och fått till ett inlägg om USA-resan. 

Så var det då dags för Graduation day. Ett väldigt högtidligt tillfälle och allt var precis som i filmerna! Allt från intågandet, till skolorkestern, talet som avslutas med "we did it"(vi gjorde det) och hattarna som flyger upp i luften! (Bilderna är lånade av Johanna) 
Flickorna var klädda i silvervitt och pojkarna i lila. Det var skolans färger!

Dagen efter hade familjen Linton ordnat ett jättefint Graduationparty/Avskedsparty för henne.
Det kom massor av folk och det bjöds på god mat och dryck. 
Mike hade sagt till alla att ingen fick komma med några grejer till Carro. 
Det skulle inte finnas någon plats för grejer i hennes resväskor! 
Så alla gav fina gratualtionskort med en slant inuti! :) 
Och så hade de en bok där alla kunde skriva en hälsning i. 
En kul idé och rolig för Carro att ha kvar.
Här är Carro med Mr Lira, kontaktpersonen för utbytesstudenterna.
 Coola cupcakes
Kolla fina tårtan med hatten och diplomet!
Det var så otroligt varmt ute att man ibland var tvungen att gå inomhus, 
där AC:n gick för fulla muggar, för att kyla ner sig lite.
Och leka en stund med de söta valparna..
Eller så kunde man sätta sig i skuggan en stund,
som dessa herrar gjorde! 
Mike & Anders
 Carro öppnar sina kuvert vid poolen
Hettan gjorde att det var många som idkade poolhäng!
Sam & Emily
Aaron
Abbie
Carro
Aaron & Abbie
Carro & fina familjen Linton
Jag tackar för deras generositet gentemot oss. Och framför allt tackar jag dem 
för att de tagit så god hand om Carro under de tio månader hon bott hos dem. 
Jag hoppas verkligen att vi kommer att träffas igen och det 
vore helt fantastiskt om de kunde komma till Sverige och hälsa på oss.

4 kommentarer:

  1. Oj vilka minnen dessa bilder och rader ger ! Och ändå är det snart 50 år sen min graduation. Fina minnen stannar kvar !

    SvaraRadera
  2. men vart tog min kommentar vägen Jag skrev ju igår när jag läst det. Så häftigt. Kul ni fick vara med.
    Lessen att vi inte kunde vara med på Magdalenas graduation nu i lA. Det hade varit jättefint. Kram till dig från en trött Kristina

    SvaraRadera
  3. Kul att läsa och vilken fantastisk upplevelse!!!!!

    SvaraRadera
  4. Det ser helt underbart ut! Ett minne för livet för er alla.

    SvaraRadera