fredag 6 juli 2012

Den senaste tiden..

Det är många tidiga morgnar och sömniga kvällar just nu! Börjar en timme tidigare än vanligt eftersom jag är ensam på Samordningen på jobbet just nu.

Jag går tyvärr omkring med ett ständigt illamående/nackvärk pga allt sms:ande på mobiltelefonerna. Förstår inte hur kollegan stått ut! Värre är det också pga min taskiga syn, vilket gör att jag måste lyfta glasögonen för att kunna se vad jag sms:ar omväxlande med att ha glasögonen på för att kunna se vad som står på dataskärmen. Det är tur att det bara är en dryg vecka kvar till semestern, för att jobba på det här sättet en längre tid hade varit ohållbart.
I onsdags åkte jag och Iris till Carinne för att lämna tillbaka gästboken som jag norpade när festen var slut. Klippte ut det alla hade skrivit i den och gjorde ett album av det istället. Där en sida var vikt för var och en av gästerna. Jag har ju precis börjat scrappa så lite sådant fyllde jag albumet med. Ja, förutom alla foton som Johanna, Sean, Kevin och Tom tagit under bägge festerna! Jag blev nöjd och Carinne verkade bli riktigt glad för den, så... :)
Och här är min sida, som innehåller "min" text, en rolig tryckt text och sedan den underbara(om jag får säga så själv!) bilden på Iris, Inga-Lill, Carinne och jag. Typ Blues Sisters!! :)
I morgon är det en annan vän som ska fira sin 50 årsdag genom en fest med 60-talstema. Vi har våra outfits färdiga nu, då jag inhandlade det sista ikväll! :)

Idag kom sommaren till Umeå och jag tror det är första dagen som vindarna är så här varma och sköna. Må det fortsätta så här framöver också. Pleeeeese, snälla vädergud!!
Jag har också blivit områdesrepresentant för Explorius. Det är organisationen för utbytesstudenter. I nuläget ska vara kontaktperson till en tjej från Tyskland. Men kanske blir det fler.

Jag vill passa på att lobba lite för att bli värdfamilj. Vi har flera studenter som gärna vill vara i Sverige i 5 eller 10 månader. Hör av dig till mig på anjocapi@bredband.net om du, eller någon bekant till dig, skulle vara intresserad.

Vill dock poängtera en sak: Att visa sitt intresse betyder inte att man måste ta emot en student! :)

Jag måste säga att jag verkligen inte ångrar att vi tog emot Anna i vårt hem. Vi har lärt oss så mycket om andra kulturer och vi fick god träning i det engelska språket, vilket underlättade mycket när vi väl åkte över till USA för att hämta hem Carolina. (Oj, kom plötsligt på en sak.. Jag har ju inte berättat färdigt om Amerikaresan!!! Måste skriva inlägg..)

Dessutom fick vi se vårt land, och framför allt vårt län, genom hennes ögon. Det blev liksom lite annorlunda.

Stackars, stackars pippi! Inte lätt att flyga med bara en vinge...

1 kommentar:

  1. Jag förstår att det har varit givande. Jag känner så också om Musonens flickvän från Botswana. Både att lära känna hennes kultur och att se vårt eget land med hennes ögon.

    SvaraRadera