söndag 22 juli 2012

PV-träff på Kronlunds kursgård

I fredags förmiddag tog jag och Anci vår skifferblåa PV och 
begav oss till Kronlunds kursgård. Vi slog följe med Olle och Ulla. 
Det var tjugotalet PV-bilar som kommit. Kul!! Förutom Västerbotten var Norrbotten, 
Västernorrland och Finland representerade. (Hoppas jag inte glömt något län/land) 
Efter lite mingel så var det dags för nummerlappar och för att göra oss i ordning för start. 
Kan ni förresten se vilken län bilen kommer ifrån? :)
Och här är Rallybrudarna, jag och Anci!
Här står vi och väntar på att få komma iväg. Och förresten, PV-rallyt är inget fartrally. 
Nej, här kör man i sakteliga mak och svarar på frågorna.
En hel del packning hade vi med oss också. Eller... vi och vi.. Det var mina = 
Hagmans grejer och jag är ju en sådan där "försäkerhetsskull"-packerska! :)
Halvtidsvilan blev på Hällnäs järnvägsstation.

Mycket prat och mycket skratt blev det under resan. Dessutom blev vi hungriga och 
stannade vid Stryksele skola för att käka vår medhavda sallad. 
Då kom där två småkillar på cykel. Speciellt den ena pratade oavbrutet och berättade om 
allt som hände i byn. Han var jättesöt och otroligt social!! 

Det fanns en större, modernare byggnad på sidan om denna. 
Misstänker nog att det inte är detta röda hus som är skolan. 
Såvida detta inte är "gamla" skolan! 

Efter målgång hade vi fritt ett tag. Vi åkte till stugan som vi skulle sova i. 
Gissa vem som fick kravla sig upp på "övervåningen"? ;)
Jag borde ju få en massa stilpoäng för att jag klädde upp mig, alltså "PV-style"!
Nu är klockan halv två på natten och jag anser nog att det är dags för sängen.

Ha det gott kära vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar