torsdag 14 juni 2012

Amerikaresan, del III

Avresa från Newarks flygplats med destination Columbus via Philadelphia. Väl framme gick vi till hyrbilsstället och försökte hitta bolaget som vi(läs Resia) bokat vår hyrbil med. 
Till sist kom vi fram till att det var National som hade "vår" bil. En Chevrolet Malibu. Fin va?!

 Och kolla in registreringsskylten. Nog är den bra mycket finare än våra svenska skyltar! :)
Anders var en klippa bakom ratten. 
Han tog oss, trots den urusla kartläsaren(läs Pia), hela vägen till Logan. 
Där blev vi upphämtade av värdpappa Mike, värdsyster Emily, vännen Samantha(Sam) 
och vår älskade unge, Carolina.
Åh, så härligt att träffa henne igen!!! <3

In på Ruth Avenue...
... för att äntligen parkera utanför familjen Lintons hus, 
där vi kände oss som hemma på en gång

The Lintons & The Hagmans
Mike, Anders, Aaron, Abbie
Emily, Johanna, Lori, Carolina och jag

Å så djuren förstås...

Annie, den lite mystiska kissen, gillade mina skor helskarpt.
Quinn "pratade" tillbaka så fort man sa något till den. Helskön!
Roxy aka Mia
Åh, söta puppies. Tänkte ta med dem hem. 
De var så små att man lätt kunnat gömma dem i ärmen på tröjan! ;)
Rex

Heltäckningsmatta överallt, vilket kändes annorlunda(men ack så skönt att gå på!). 
Alla travade dock in och ut med skorna på.
Det kändes konstigt eftersom vi är så vana att alltid ta av oss skorna när vi kommer inomhus.
Nu var det ju dessutom torrt och fint ute, men hur blir det på hösten/vintern??

Det var så roligt att Anders och Mike hittade så många gemensamma samtalsämnen. De satt ofta ute på altanen och eldade i "kaminen" på kvällarna. 

Ibland hojtade han på mig, för då hade han fastnat på något ord. 
Orden var av typen.. gatukorsning(om hundar!), kaross, raggartvätt och tjärpapp. 
Jomentjena, det är ju precis DE orden som jag har i min vokabulär. Not!
Min respons var: Meh, googla! :)

To be continued...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar