måndag 11 juni 2012

Amerikaresan, del II

Dag 2 i NYC. Vädret var underbart, som svensk högsommar! 

Frukost intog vi, aningens otippat, på Hard Rock Café :) 
En suverän frukost som vi stod oss rätt länge på. 
Trevlig personal och massor av häftiga prylar att titta på. Väl värt ett besök.
Vi kikade in i på Madison Square Garden. 
Anders köpte sig en tröja och poserade här bredvid en annan svensk man, Mr Henrik Lundqvist.
Vi promenerade genom olika stadsdelar, intressant att se hur olika de var. 
Jag gillar de här husen med alla stegarna. Det känns väldigt typiskt Amerika och New York. 
Kanske pga av alla filmer jag sett! :)
 Och så de gula skolbussarna förstås. Och coca-cola trucksen!
Greenwich var lummigt och det var många som sålde tavlor längs de små gatorna.
Finfina blommor fanns det också!
 Och så polisen förstås. De var ÖVERALLT på Manhattan.
Jag ljuger inte, jag har aldrig sett så många poliser på ett och samma ställe!
Och satt de inte i bilen eller promenerade omkring..
 så red de..
 I Greenwich stannade vi till på ett Starbucks, men det blev en kall milkshake istället för kaffe. 
Vi hittade några bänkar och lite skugga i en yttepytteliten "park". 
Observera texten på markisen. Ett annorlunda namn på en bar. Hahaha..
Det var ganska sent på eftermiddagen när vi äntligen nådde Battery Park.
Där hittade vi den här skulpturen. 
Den har stått vid Twin Towers och blev väldigt demolerad vid 9/11.
 Alla båtturer var utsålda, men vi ville bara fota Frihetsgudinnan så vi 
tog gratisfärjan över till Ellis Island. Måste sno en av Johannas bilder.
Hon hade ett zoomobjektiv så hon kom lite närmare "damen" än jag gjorde.
Men jag tycker om nedanstående bilder, som blev lite annorlunda!
 Vi var ganska trötta i ben och fötter efter att ha gått närapå 
två mil, så vi tog tunnelbanan hem till hotellet igen. 
Nu var det också dags att hoppa i säng. 
Väckarklockan var satt att ringa jättetidigt och resan mot Logan skulle fortsätta.
Snart, snart skulle vi få träffa Carro igen! Det började pirra i magen :)

1 kommentar:

  1. Åh vilket härligt inlägg!
    .. jag vill oxå åka til N.Y...så jag känner mig lite avis på dig :)

    Kram kram..

    SvaraRadera