måndag 17 september 2012

Något eftersatt...

har underhållet av lägenheten kanske blivit då jag prioriterat att pyssla istället för att städa! Hahahaha..

Men så igår insåg jag att nu är det dags för höststädning i köket, från tak till golv, 
inifrån och ut i skåpen, genomgång av kyl och frys.. ja, ni vet!

Och så kom jag ju på att jag köpt en "knytgardin" på Dollar Store i Boden och att den skulle passa i köket. Men, den var ju alldeles för smal så jag var tvungen att bredda den en aning.. 
Så det blev allt lite pyssel ändå igår! :) Ska bara hitta en duk som matchar gardinen..
Återigen så måste jag säga att det finns en stor nackdel(för nacken) att jag slutat röka. 
Jag tar inga pauser! Även om jag ställer en timer eller någon säger till mig, så "ska jag bara" först... 
Så funkade det inte när jag rökte.. när röksuget kom såg släppte jag allt och gick ut! ;) 
Nacken mår alltså inte hundra idag, det är tur att jag har Citodon att ta när det värker!

I lördags var jag på loppis med Carro och Anders. 
Jag fyndade massor av grejer som jag ska pyssla med. 
Köpte bl a sex snusnäsdukar för 15 kronor.
Och dessa fyllde jag med torkad lavendel och så knöt jag ihop "påsen" med sidenband
(som jag för övrigt klippt bort från alla tröjor vi köpt.. ni vet, 
de där snörena som man ska sno runt i galgen för att få tröjan att hänga kvar). 
Två av näsdukarna var dock för "sliddriga" så de får jag använda till något annat projekt.
I Stockholm fyndade jag massor av sådana här "korthållare". 
Det var 70% rabatt så varje kostade 3 kronor! 
Jag tyckte att de blev lite roligare när jag "blingade" till dem! 
Vad tycker du?
Roligaste beskedet igår var att Vilma, vår finska utbytesstudent, fått en mer permanent värdfamilj. 
Hon har bott hos oss i fyra veckor och det har varit jättekul. 

Men Carro bor i en källare under tiden(självvalt!) och det går ju inte i längden. 
Jag tycker att hon ställt upp fantastiskt bra för att Vilma skulle kunna börja "sitt liv" i Sverige.
Med tanke på var Carro bor så blir det perfekt att Vilma kan flytta inom en snar framtid.

Hon är en jättefin tjej och jag är glad att hon inte behöver lämna 
Umeå utan vi kan fortfarande ha kontakt och träffas! 

Det är många studenter som vill komma till Sverige. 
Vissa kommer i januari och vissa i augusti. 
Jag vill gärna så ett litet frö hos var och en av er, att ni ska tänka 
"ett varv extra" och se vilka fördelar det finns med att ta emot en student. 
Vill du veta mer, ta kontakt med mig eller med organisationen Exporius. 

Nu jobbet nästa... Ha en bra dag, mina vänner!




3 kommentarer:

  1. oj vad duktig du varit både med städ o pynt. Läckert med korthållarna. jag undrade just var du ftt tag i så många. Kommer du å Kreativ kväll imorgon?
    Ha en bra dag kram

    SvaraRadera
  2. Va fint du gör både i kök och med pyssel. Känner igen det där med att inte ta behövliga pauser. Förr kunde man alltid ta till "sjappen" och smita ut och röka när det var för stressigt - eller om man blev förbannad eller glad eller behövde belönas eller ja listan kan göras lång, men vi är duktiga vi som har slutat röka. /Anneli

    SvaraRadera
  3. Åh vad du pysslar och gör fina grejer. Och storstäda kan vara ok det också, åtminstone efteråt. Inte att man får ont såklart, men det blir fint.
    Kram:)

    SvaraRadera