tisdag 4 september 2012

Inte i fas

Alltså.. Det här med sen semester var ju både självklart och skönt, men det finns en nackdel. 
Det är att augusti tar slut på ett kick.

Och plötsligt var det 31 augusti, våra älskade barns födelsedag! 19 år gamla. Wow, vuxna barn! :)
Några presenter från oss blev det ju också och varsitt kuvert från "mommo". 
Var nästan däckad av en förkylning, men lyckades "tillverka" en tårta
(nä, självklart har jag inte bakat tårtbottnarna själv!!) och så pimpade jag en färdig prinsesstårta.
Har varit sjuk i flera dagar och det är inte kul alls. 
Det är många som har det tusen gånger jobbigare än jag har det, 
men ibland måste man få tycka lite synd om sig själv ;)

I morgon åker jag till Stockholm. 
Vi har samordnarkonferens torsdag-fredag, 
men som vanligt åker jag ner redan på onsdagen(=min lediga dag). 
Jag hade hoppats på att få träffa Laila, men tyvärr jobbar hon hela 
eftermiddagen och har ingen barnvakt på kvällen. 

Men det gör ingenting faktiskt.. 
Jag kan tänka mig att bara strosa omkring, fota lite, kolla i affärer, 
ta en fika och sedan ligga i sängen och blippa på fjärrkontrollen! :) 
Tänkte ta mig till Fotografiska, det är ju ett fascinerande ställe.

Kommer tillbaka på fredag kväll, är ledig helgen(som alltid) 
och sedan ska hela arbetslaget till Gunnarn på måndag och tisdag.
Vi ska ha planeringsdagar däruppe, i vår lilla filial! 

Med Vilma, den finska utbytesstudenten, går allt bara bra. 
Men jakten på en permanent familj fortsätter. 
Idag träffade jag också Marlene från Tyskland för första gången. 
Jag är kontaktperson till henne under hennes vistelse här i Umeå. Spännande!! :)

Nä nu kära vänner går mina ögon i kors. 
Förhoppningsvis har jag massor av fina bilder och en hel del att berätta efter att alla jobbresor är över. Tills dess, "ta det lugnt, ta en Toy"!

2 kommentarer:

  1. Verkar vara värsta förkylningstiden nu i hela Sverige och alla säger vi att det är för tidigt.

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. SÅ lessamt att din förkylning tog så hårt. Hoppas du hade det trevligt i Stockholm och att Gunnarn dagarna blir bra. Fortsätt o krya på dig så kanske vi kan ses ngn dag kram

    SvaraRadera