onsdag 17 oktober 2012

Samma visa igen..,

Å så har jag halkat bakåt i inläggsskrivandet igen. Det känns som om FB och Instagram har högre prioritet än bloggen. Heter Anjocapi på Instagram och Pia Hagman på FB, ifall det är någon som vill följa mig där! :)

Förra onsdagen var jag ute med kameran en sväng. Här kommer några bilder:

Jag älskar vattendroppar. Nästa gång ska jag ta med makroobjektivet(hittade inte det när jag skulle gå)och fota riktigt nära.
 Prästkragar är väl vackra?!
 Den här bilden är jag riktigt nöjd med. Fick fokus på den lilla gula blomman och resten blev suddigt.
Hm, det är kanske inte så här man tänker sig en lövad bänk! :)
 Å så träd.. jag älskar träd och jag älskar hur stammarna ståtligt stretar upp mot skyn!
I lördags hade vi grannar på besök. Anders gjorde en fantastiskt god middag. Fetaostfylld oxfilé, klyftpotatis, vinbärssås med blandade rotfrukter och sallad. Ojoj, se gôtt he var!! :) Den här bilden är dock tagen dagen efter för som den amatör jag är så fotade jag förstås ingenting under kvällen. Som blev väldigt trevlig.. och lång.. upptäckte vi när vi tittade på klockan för första gången. Halv tre på natten! :)
I söndags cyklade jag och Carro till Nolia och loppisen. Hittade en hel bunt med LP-skivor för 30 kronor. 
Testade några grejer och när Vilma kom hit igår gjorde vi några skålar och underlägg.
Igår skjutsade jag maken till flyget. Jo, ni läste rätt. Han skulle flyga till Stockholm för att vara med på en kurs i Södertälje. Jag är så stolt över honom!! Alltså, att han tar flyget. Inte att han går på kursen! Hahahah..Och flygresan hade gått bra. Enda smolket i bägaren var att de snodde hans tandkräm. Den fastnade i säkerhetskontrollen, hahaha!
Idag har jag sett snörapporter på FB. På flera ställen här i Umeå har det snöat, men jag har inte sett någon snö. Ösregn däremot. Och jag postade ett inlägg på FB som lydde så här:

Till den det berör: Skicka ingen snö om det inte ingår minusgrader också! Tack på förhand! :)


Och det verkar som om mitt önskemål blir tillgodosett. Ingen snö så långt ögat når. Gjorde en cool bild med en effekt-app som jag hade i Iphonen. Det ser ut som om det snöar "lappvantar", eller hur?! ;) 
Den där förkylningen som jag tjatar om. Ja, den hänger med som en eländig igel! Hostattackerna är inte att leka med. Är otroligt less på att inte orka göra något fysiskt! :( Det här lågtrycket bidrar också till att göra mig fruktansvärt låg och det känns som om jag har konstant huvudvärk. Men idag tvingade jag ner mig själv i lokalen för att fixa i ordning loppislådorna. Vi ska ha loppis på Umåker(travet) den 28:e. Så skönt när det var gjort! :)

I natt väcktes jag av Johannas hostattacker. Klev upp och gav henne en slurk hostdämpande Cocillana. Efter det var jag vaken i nästan en timme innan jag somnade om igen. Så jag känner mig lite sömnig nu! :) Ska bara slå en signal till mamma först och sedan sängen...

3 kommentarer:

  1. börjat oroa mig för dig när inga inlägg dyker upp, är in varje dag som den flitiga bloggläsare jag är. Superfina bilder.
    Härligt att Anders vågade flyga.
    Saknade dig så igår kväll ssk vid fikat.Orkade inte hela kvällen men det var trevligt.
    Det rä ite så att du går o bär på mucoplasma kan var sånt vid långvariga förkylningar. Gå på citymottagnigen o be dom kolla Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, så vackra foton du tagit!! Modigt av Anders att flyga! Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag ska söka upp dig på FB så jag får del av alla dina vackra bilder!

    SvaraRadera