måndag 8 oktober 2012

Jädrans förkylning...

"Som en gummiboll kommer jag tillbaks till dig, som en boll kommer jag tillbaks..." var det någon som sjöng(M A Numminen?). I mitt fall är gummibollen en förkylning, som återkommer hela tiden! Suck! Det är så irriterande att inte bli kvitt den! :(

Jag tänker samtidigt på vänner runtom mig som lider av betydligt värre saker, kroniska och livshotande sjukdomar. Och det är både tungt och sorgligt. Men jag tänker också att jag bör ta min egna verklighet på allvar. Och att tycka att det är okej att klaga på en banal sak som en förkylning. Alla vill vi må så bra som vi kan, oavsett vad vi lider av.

Jag är så glad för att min fina vän Kristina kunde ta sig ner till PUSS i helgen, en pärlträff i Stockholmstrakten. När man har det tungt som hon har det så är det så viktigt att få de här upplyftande stunderna med likasinnade pärlgalningar! ;)

I lördags flyttade jag tillfälligt ner till källarlokalen. Tjejerna skulle ha fest och ville inte ha mamma med på den! Varför inte det, undrar jag?! ;) Satt där och pysslade massor och sedan såg jag film på datorn innan jag släckte vid ettiden på natten. Här några av de alster jag producerade den kvällen:

En tändsticksask fick nytt utseende
 Recykling. Mosters fina korsstygnsbroderi som hon skickat på ett julkort en gång för länge sedan. Istället för att det ska ligga nedpackat i en kartong tog jag loss det och använde det på ett nytt kort. Gulligt broderi va?! :)
 Ett kort med Lapporten och tomtens ekipage! :)

Har också hittat en nygammal vän, Kattis. En loppistok som jag. Så igår var vi och Vilma runt på olika loppisar. Hittade lite smått & gott, men framför allt så hittade jag en rejäl byrå för 200 kronor.
Har haft ledig förmiddag, då jag jobbade på Tolkträffen i lördags. Skönt!!! Ska nu göra mig i ordning för massage(som jag vet att man helst inte ska ta när man är förkyld, men jag "överlever" inte utan.. är helt sned i kroppen!) kl 11.00 och sedan jobb i eftermiddag. 

Ta hand om er!! Kram!


3 kommentarer:

  1. Men din stackare, förkylningar är inte kul och det är klart att du får klaga eljest vet vi ju inte att det är synd om dig. Jag hoppas du mår bättre nu. Vilken fin byrå, och bra pris.Var ska du ha den? Tack för goda ord till mig. På lörd kväll är det gala för barn i alla länder på vasak, sån som du var med på för ngr år sen, är du sugen på att hänga på? Jag räknar med att fara dit. Kram

    SvaraRadera
  2. Usch vad tråkigt att vara förkyld, hoppas du mår bättre nu. Kram!

    SvaraRadera
  3. Krya på dig! Att vara ständigt förkyld är inte kul och drar ner på energin och glädjen...och ja man får klaga över det.

    Här får man inspiration till den stundande julkortstillverkningen. Är ingen fena på scrapbook med ett broderi ska jag nog få ihop.

    SvaraRadera